به کارگیری تکنیک های هوش مصنوعی در اینترنت اشیاء پزشکی و تله مدیسین

قیمت : 3/000/000 ریال

تصور کنید در تعطیلات آخر هفته در مسافرت هستید، ناگهان به ذهنتان خطور می‌کند درب یخچال خانه را باز گذاشته‌اید‌ یا دستگاه تلویزیون را خاموش نکرده‌اید. در چنین شرایطی احتمالا باید با صرف زمان زیادی به خانه بازگردید تا یک کار ساده مانند بستن درب یخچال را انجام دهید؛ البته اگر کمی خوش شانس باشید و همسایه خوبی دارید، کلید خانه‌تان را نیز در اختیارش قرار داده‌اید، کارتان بسیار راحت‌تر خواهد بود. اما سوال اینجاست که آیا هیچ روش آسان‌تری وجود ندارد؟ اگر چند سال قبل چنین سوالی مطرح می‌شد، پاسخ قطعا «خیر» بود. اما در عصر هوش مصنوعی با وجود اینترنت اشیا، هرکاری امکان پذیر است. اینترنت اشیا، اتصال ابزار و وسایل به یک شبکه ارتباطی‌ مانند اینترنت است. ایده‌ای که در آن تمامی اطلاعات، اشیا و ابزارها و ربات‌های مختلف به زیرساخت‌های اینترنتی و فضای ابری منتقل می‌شود و از راه دور و به صورت دستی یا خودکار مدیریت، هدایت و کنترل می‌شوند. حال اگر این ایده برای تجهیزات و وسایل پزشکی ودرمانی پیاده‌سازی شوند، به آن اینترنت ‌اشیا پزشکی گفته می‌شود.

اینترنت اشیا پزشکی برای توسعه پزشکی از راه دور تعبیه شده است و پیشرفت‌های هوشمصنوعی منجر به بهبود کارایی طراحی آن‌ شده و به ربات‌ها اجازه می‌دهد سریع‌تر و با دقت بیشتر نسبت به انسان تصمیم‌گیری کنند. در واقع زمانی که هوش مصنوعی و اینترنت اشیا با هم ترکیب شوند، می‌توانند زیرساختی ایجاد کرد که با تجزیه و تحلیل داده‌ها، تصمیمات بهتر و پیشبینی‌های دقیق‌تری در اختیار بهره برداران قرار داد.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با هدف تقلید رفتارهای انسان خبره گسترش یافته است. یکی از شاخه‌های پیشرو در هوش مصنوعی، یادگیری عمیق است که رویکرد جدیدی در یادگیری ماشین بوده و برای حل مسائل پیچیده بکار می‌رود.

 

 

 

مترجمین: دکتر حسین صدر، دکتر محمدتقی آشوبی و مهندس مژده نظری

سال و نوبت چاپ : اول / 1403

تعداد صفحات: 412

قیمت : 3/000/000 ریال

برای سفارش این کتاب تماس حاصل نمایید