راهنمای آموزش مدیریت هیجان خشم در خانواده

قیمت : 120/000 ریال

 

فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ  وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ  فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ  فَإِذَا عَزَمْتَفَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ  إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ

به سبب رحمتی که خدا آن را در دل تو به ودیعت نهاده است با خلق مهربان گشتی و اگر تندخو و سخت‌دل بودی مردم از گِرد تو متفرق می‌شدند، پس از (بدیِ) آنان درگذر و برای آنها طلب آمرزش کن و (برای دلجویی آنها) در کارِ (جنگ) با آنها مشورت نما، لیکن آنچه تصمیم گرفتی با توکل به خدا انجام ده، که خدا آنان را که بر او اعتماد کنند دوست دارد(آیه 159 سوره آل عمران)

ای عزیز خوب است بدانید که : امروزه اهمیت سلامت معنوی که حاصل ارتباط با خدا و قدرت برتر در عالم است و تاثیر آن بر سایر ابعاد سلامت ( سلامت جسمی روانی و اجتماعی) افراد، از مباحث روز دنیا و مورد توجه دولتهای جهان است(1). چرا که تحقیقات بسیاری نشان داده اند که معنویت و ارتباط انسان با خدا، با ایجاد آرامش روانی، احساس امنیت و اعتماد،  شادی، امیدواری به زندگی و خوش بینی به مردم و آینده پیش روی انسانها، کار کرد غدد داخلی بدن را اصلاح کرده و مانع  بیماری‌های مختلفی مثل بیماریهای قلبی، فشارخون، دیابت، اختلال کار تیروئید و... می‌شود. همچنین عملکرد سیستم ایمنی و دفاع طبیعی بدن را تقویت می‌کند و مانع ابتلای به بیماریهای عفونی و میکروبی می‌گردد(2). سلامت معنوی و داشتن قلب سلیم در ارتباطات اجتماعی  با سایر انسانها هم  موثر است. چرا که ما را در پرتو رحمت خدا قرار داده و سبب مهربانی و نرم خویی ما می‌شود. در حالی که تندخویی، پرخاشگری کلامی و رفتاری و سنگدلی، مردم را از اطراف انسان پراکنده می‌کند(3).

 

 

 

 

 مولف: دکتر مینو اسد زندی

سال و نوبت چاپ : اول / 1397

قیمت : 120000 ریال

برای سفارش این کتاب تماس حاصل نمایید