ششمین کنگره بین المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران

 

پیام رئیس کنگره

آقای دکتر مختار جلالی جواران
 
 

اعضای محترم و همران همیشگی انجمن ژنتیک ایران! انجمن ما بیش از نیم قرن توفیق خدمت صادقانه در گسترش و توسعه علم ژنتیک را پشت‌سر نهاده است.

با استعانت از حق تعالی، همکاری شما عزیزان، و به پشتوانه تجارت انباشته شده، مدتی است که برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره ژنتیک ایران در سال ۱۴۰۳ را آغاز کرده‌ایم؛ این جشنواره ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران را شامل می‌شود. جشنواره سال آینده با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی، همکاری جمع کثیری از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، انجمن‌های علمی و بخش خصوصی در تاریخ ۲ الی ۴ خرداد برگزار خواهد شد.

امید آن است که این رویداد برجسته علمی، همچون نمونه‌های سابق، فرصت مغتنمی برای تبادل اطلاعات و تجارب علمی در حوزه ژنتیک فراهم آورد. این هدف از طریق مشارکت فعال حاضرین در ارایه مقالات علمی، برگزاری کارگاهای آموزشی و میزگردهای تخصصی و دیگر برنامه های علمی، به دست خواهد آمد.

این رویداد، از طریق خلق فرصت‌ها و امکان‌ها، تلاش می‌کند به ترویج و ارتقاء علم ژنتیک بپردازد؛ تا فهمی عمیق‌تر از تأثیرات علوم وابسته به ژنتیک در حوزه‌های متفاوت ایجاد شود. مسائل مربوط به ژنتیک در علوم مربوط به سلامت (پیشگیری و درمان)، و یا علوم کشاورزی مربوط به تامین امنیت غذایی نقش مهمی دارند که غفلت از آن می‌توان صدمات مهمی را متوجه کشور کند.

امروزه، علوم وابسته به ژنتیک (مانند مهندسی ژنتیک، بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی، سیستم بیولوژی و سنتتیک بیولوژی و ...) نقش بسزایی در حل مسائل مهم، حوزهای مختلف مانند پزشکی، علوم زیستی، کشاورزی، ذخایر ژنتیکی، امنیت غذایی، ایجاد رفاه عمومی و... ایفا نموده.

علوم ژنتیک توانسته‌اند به نیازمندی‌ها متعددی پاسخ دهند و راه‌حل‌هایی برای چالش‌های پیچیده دنیای امروز پیش‌روی ما قرار دهند.

آرزوی ما این است که به امید خدا و همکاری شما عزیزان، در این دوره هم، جشنواره‌ای شایسته برگزار کنیم تا به‌موازات به‌وجود آوردن فرصتی بی‌بدیل برای تبادل اطلاعات و دانش، فضایی الهام‌بخش نیز برای جوانان علاقه‌مند به این علوم ایجاد کنیم.

از همکاری‌ صمیمانه کلیه عزیزانی که در برگزاری این جشنواره یاری‌رسان هستند، به‌ويژه دبیران محترم علمی، اجرایی و بین‌ا‌لملل و جانشینان آنها کمال تقدیر و تشکر را به عمل آورم.

همین‌طور به گرمی دست حامیان این رویداد، به‌ویژه شرکت‌کنندگان عزیزکه با حضورگرمشان رونق بخش این رویداد مهم علمی خواهند بود را می‌فشارم. در پایان، از کلیه افراد و مراکز علمی که به نحوی کمک می‌کند تا این جشنواره به اهداف خودش برسد و در تراز انجمن ژنتیک ایران  برگزار شود صمیمانه سپاسگزارم.

 

 

نامه دعوت به کنگره