کنگره جامعه اپتومتری ایران

 

پیام دبیر علمی کنگره خانم دکتر حمیده صباغی
 

با سلام و عرض ادب
 

احتراما به نمایندگی از اعضای کمیته علمی و اجرایی کنگره جامعه اپتومتری ایران که با همکاری گروه اپتومتری و قطب علمی آموزشی چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود؛ مفتخرم که حضوراساتید و همکاران محترم را در این رویداد علمی غنیمت شمرده و به ایشان خیرمقدم عرض نمایم. برگزاری همایش ها و کنفرانس های علمی در حوزه اپتومتری و علوم بینایی از رویدادهای علمی برجسته­ کشور به حساب می آید که با هدف گردهم ­­آوری محققین و متخصصین دانشگاه و مراکز صنفی برای به اشتراک گذاری جدیدترین یافته ها و دستاوردها در حوزه علوم بینایی برگزار می شود.
گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان یکی از مراکز پیشرو در این زمینه مفتخر است که میزبانی این دوره از کنگره جامعه اپتومتری را در روزهای 27 تا 29 مهر ماه سال 1401 بر عهده داشته باشد.

همان گونه که مستحضرید به دلیل شیوع ویروس کرونا و به جهت حفظ سلامت شرکت کنندگان، به مدت دو سال است که همایش ها و گردهمایی های علمی به صورت مجازی برگزار می گردد. اما اکنون با لطف پروردگار متعال و همکاری اساتید برجسته کشور در حوزه چشم پزشکی و اپتومتری توانستیم این کنگره را به صورت حضوری برگزار نماییم. شایان ذکر است که این برنامه علمی با عنوان "اقدامات تشخیصی و پیشگیرانه مراقبت از بینایی در کنترل اختلالات بینایی" با ارائه سخنرانی 52 نفر از اساتید برجسته چشم پزشکی و اپتومتری از دانشگاه های مختلف و همچنین همکاری ارزشمند سایر همکاران اپتومتریست برگزار خواهد گردید. دوازده پنل سخنرانی با توجه به علل اصلی کاهش بینایی در دنیا و ایران بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت تنظیم گردیده است که شامل "نقش عینک و محافظ های چشمی در پیشگیری از اختلالات بینایی"، " تجویز وسایل کمک بینایی در افراد کم بینا"، "تفسیر بالینی در تصویربرداری چشم در افراد کم بینا"، "پردازش هوشمند یافته های بالینی در تشخیص بیماری های چشم"، "راهنماهای بالینی در مراقبت از چشم"، "روش های مختلف درمان آمبلیوپی"، "اصول تجویز عینک"، " اصول تجویز لنز تماسی"، "گلوکوم"، "کاتاراکت" و " بیماری های رایج شبکیه عامل اختلالات بینایی" می باشد. همچنین، در کنار سخنرانی های علمی، کارگاه "اصول انجام تمرینات بینایی"  و نشست های صنفی نیز برگزار خواهد شد.

در پایان به عنوان دبیر علمی کنگره مایلم که اعلام دارم که موفقیت این کنگره نتیجه همکاری صمیمانه افراد بسیاری است که در هدف ­گذاری و برنامه ­ریزی های علمی و اجرایی ما را همراهی کردند. به ویژه ریاست محترم قطب علمی آموزشی چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اعضای کمیته اجرایی و حامیان مالی و معنوی کنگره که ما را در هرچه بهتر برگزارکردن این رویداد و کاهش هزینه های شرکت کنندگان یاری فراوان دادند.

دکتر حمیده صباغی

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دبیر علمی کنگره جامعه اپتومتری ایران


 
 
 

نمادها