بیست و یکمین کنگره اپتومتری خراسان

پیام دبیر علمی کنگره

آقای دکتر عباس عظیمی

 

با تقدیم سلام و ارادت خالصانه در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره انجمن اپتومتری خراسان در تاریخ 13 الی 15 اردیبهشت ماه 1403 در تالار صبا ، شهر ادیب پرور مشهد می باشیم .

ضمن خوش آمدگویی به حضور پر نشاط همه ی شما عزیزان به خصوص آنانی که از راه های دور تشریف آورده اند ، امیدوارم ضمن استفاده از مطالب علمی و عملی سخنرانان این کنگره ، حداکثر استفاده دیداری و گفتمانی را در جمع خانواده ی بزرگ اپتومتری بنمایید و پس از تشرف و زیارت امام مهربانی ها با خاطره ای خوش و دل انگیز به دیار خود با سلامت و تندرستی بازگردید .

عزیزان و همکاران گرانقدر ، همچنانکه در بیانیه ی کنگره خراسان سال 1397 مطرح نمودم به دلیل اهمیت موضوع مجددا عرض می کنم که یکی از اهداف مهم اپتومتری باید راه اندازی مقطع دکترای حرفه ای یا OD باشد لذا تمامی نهادهای مسئول من جمله بورد اپتومتری ، انجمن علمی ، جامعه اپتومتری و سایر تشکل های استانی باید متحدانه ، مدبرانه و سرسختانه تلاش مضاعف نمایند تا این هدف غایی تحقق یابد . اهمیت مسئله لحظه ای چند برابر می شود که دو رشته فیزیوتراپی و شنوایی شناسی توانستند به این مهم دست یابند . البته تلاش های فراوانی از طرف فعالان اپتومتری کشور تا کنون انجام یافته است ولی باید این تلاش ها و اقدامات ادامه یابد و فعالیت ها مضاعف و در عین حال پیگیری شود . نکته مهم در این مورد این است که راه اندازی مقطع دکترای حرفه ای باید شامل حال کلیه همکاران فعلی اپتومتریست چه در گذشته و چه در حال گردد و این موضوع کاملا عملی و انجام آن امکان پذیر می باشد .

یاران ، همچنانکه مستحضر هستید ، موضوع اصلی این کنگره نزدیک بینی (Myopia) می باشد که مسئله بسیار مهم در ادبیات علوم چشم و بینایی بوده و میلیون ها نفر در سراسر جهان دچار آن می باشند .

در ایران عزیز ، هزاران نفر از همکاران اپتومتریست و چشم پزشک به صورت شبانه روزی مشغول خدمت در این زمینه بوده و به درمان آن به روش های مختلف انجام وظیفه می نمایند . از نظر نیروی انسانی و خدمات انجام یافته ، خوشبختانه ایران جزء کشورهای سرآمد در منطقه می باشد .

در خاتمه لازم می دانم از هیات مدیره انجمن اپتومتری خراسان ، ریاست ، کمیته علمی، کمیته اجرایی و نیز سخنرانان گرانقدری که بر غنای علمی کنگره می افزایند تقدیر و تشکر ویژه بنمایم .

 
 
 

نامه دعوت به کنگره

 

 

 
 
 

نمادها